Medlemsträff i Helsingborg 17 februari.

Caroline visar knäleden.

Torsdagen den 17 februari 2022 hade Strokeföreningen Öresund månadsmöte på Ringstorp, och fysioterapeuten Caroline Trulsson var inbjuden att berätta om artros och balans.
Caroline berättade mycket kunnigt och detaljerat om artrosen, hur man botar den, och hur man lever med den. En av många intressanta detaljer var, att operation är den sista utvägen, och om operation ska utföras, så krävs en hel del av den artrosdrabbade både före och efter operation.

Balansen är något, som vi till vardags kanske inte reflekterar över. Men god balans är viktig för hälsa och livskvalitet. Även här förmedlade Caroline en detaljrik redogörelse om kroppsbalansen, och den viktiga roll, som den spelar i vårt dagliga liv. Att träna upp sin balans är viktigt och behöver inte vara så dramatiskt. Det gäller att ”utmana” sig själv, t.ex. att stå på ett ben eller promenera.

Vi ”gamlingar” hade många frågor att ställa till Caroline, som rätade ut våra frågetecken. Med oss hem fick vi mycket bra information.
Vi hade gott fika.
Tack Caroline för en mycket intressant, trevlig och givande eftermiddag.