STROKE-dagen 2014

Tisdagen den 13 maj 2014 uppmärksammade vi i STROKE-föreningen Öresund den internationella Strokedagen.  I Helsingborgs lasaretts entréhall presenterade vi, Neuroförbundet, Afasiföreningen samt Patientutbildningscentrum (PUC) varsina informationsbord, och DHS förlade sin försäljning av hjälpmedel till vår skara.

strokedagen 1Skickliga informatörer fokuserar även detta år på rehabilitering. Strokedrabbade Linda Ingheden på ”roll-upen” är även i år en värdig ambassadör för denna så viktiga fas i tillfrisknandet.

IMG_5018nyHär sitter vi alla samlade vi informationsborden.

strokedagen 3ny

Patientutbildningscentrum med Paula Trogen bidrar en sådan här dag  med både kunskap och gärning, så att evenemanget kan genomföras på ett bra sätt. På bilden ger Paula lästips för Stroke-och Afasidrabbade.

strokedagen 4I lasarettets hörsal kompletterade överläkaren Björn Hedström dagens information med ett föredrag om Stroke. De många och mycket nöjda åhörarna ställde därefter frågor, och många frågetecken om Stroke rätades ut.