SOMMARUTFLYKTEN 2019

Välkommen till flygmuséet

Tisdagen den 11 juni 2019 hade Strokeföreningen Nordvesten sin sommarutflykt/sommaravslutning. Vi mötte upp vid vår föreningslokal Torgträffen i Ängelholm, och vår duktige chaufför Tommy och vår ordförande Alf Wallin hälsade oss välkomna. Vår första anhalt var Flygmuséet i staden och på ”gamla” F10. Där välkomnades vi av erfaren och kunnig personal, som visade oss runt.

Här är den ”gamla” Draken

Mycket intressant var att se, och vår guide berättade grundligt och intressant om Sveriges försvar från tidigt 1900-tal och fram till nu. Föremålen, som vi såg, bl.a. flertalet militära flygplan, var ett bra komplement och illustration till det, som vi fick berättat. Jag kan inte låta bli att beundra denna vackra Draken(bilden), som tjänade vårt land i många årtionden. Ett tack för ett trevligt och fängslande besök på muséet.

Efter en fin lunch på Valhall Park(f.d. F10) så styrde vi kosan mot den vackra Hallandsåsen och kaffestället Killeröd, där vi i den trivsamma anläggningen drack vårt eftermiddagskaffe med härlig äppelmarängtårta.

Vacker utsikt över Skälderviken

I den trevliga kaffestunden njöt vi av den fina utsikten från Hallandsåsen och ut över Skälderviken.

Tack Alf för den trevliga utflykten, som du ordnat för oss.