Medlemsträff i Helsingborg november 2018.

Torsdagen den 22 november 2018 var Beredskapssamordnaren i Civilförsvaret, Soini Hartikainen, inbjuden till Strokeföreningen Öresunds månadsmöte på Ringstorp. Han berättade om samhällets förmåga att klara kris, och vad man skall göra då. Det var mycket intressant och fängslande att höra en brandman med över fyrtio års erfarenhet och numera aktiv i Civilförsvaret. Många goda tips och förmaningar, ty i första hand har man ju eget ansvar. Vidare om samhällets inträde och roll vid större händelser, t.ex. stormen Gudrun. En annan händelse är ju den nedkörda kraftledningen mot Höganäs senaste juni månad, och vi minns ju skogsbränderna. Vi fick också en snabbgenomgång av hjärtstartare.

Vid mötet deltog  Sanna från ABF. Hon berättade om ABF och studiecirklar. Här kan faktiskt nämnas, att vi i Strokeföreningen Öresund redan har två sådana studiecirklar: Engelskagruppen i Höganäs och Mindfulnessgruppen i Helsingborg.

Ej att förglömma den fina kaffestunden.

Vi tackar för en trevlig och intressant eftermiddag.