Tillgänglighetsmarschen 2018

Lördagen den 8 september 2018 var det dags för den årliga Tillgänglighetsmarschen i Helsingborg. Handikapporganen DHS(De handikappades samarbetskommitté) och HIL(Helsingborgs Independent Living) stod liksom i tidigare år som arrangör, och även i år deltog flertalet handikappföreningar, andra föreningar, organisationer samt privata sympatisörer. Tåget gick från Gustav Adolfkyrkan på Söder till restaurangen Tivoli på Hamntorget i Centrum, och deltagarna frammanade sympatier hos åskådare genom banderoll, skyltar och trummusik. Budskapet TILLGÄNGLIGHET för funktionshindrade ekade i den täta stadsbebyggelsen. Vi deltagare bjöds därefter på en fin och god brunch på Tivoli. I trevlig stämning bjöds vi på uppträdande, och samtalen runt borden var många.

Vi i Strokeföreningen Öresund deltar årligen i marschen. Vi var många från vår förening. Vi tackar arrangörerna för en trevlig och givande lördag.