Biobesök i Höganäs 2017.

Strokeföreningen Öresunds Höganäsgrupp och SMIL-gruppen har som kär tradition, att vid varje års januarimöte besöka den över ett hundra år gamla, enda och välbevarade SAGA-biografen i Höganäs. Ett måste är också, att tillsammans och dessförinnan inta en fin måltid i trevlig och glad stämning i Höganäsrestauranten Aquarius.

aquariuspubenOK

Måndagen den 9 januari 2017 samlades vi och tillkomna ”Helsingborgare” vid Restaurant Aquarius, där vi i hög stämning och livligt samtal njöt av den goda maten.

biodenna2

Mätta och på gott humör går vi nu in i den anrika SAGA-biografen med sin ”gamla, njutbara och hederliga” bioatmosfär och moderna teknik.

101aringen4

Filmen, som vi skall se, heterHundraettåringen som smet från notan och  försvann  med Robert Gustavsson, och som är en uppföljare till hans  ”Etthundraåringen, som klev ut genom fönstret och försvann”, och som vi såg 2014.  Ja….vår käre och populäre Robert Gustavsson kan konsten att underhålla, och på gott humör skildes vi sedan åt i den gråmulna aftonen.