Seniordagar i Höganäs 2016.

seniorbild

Under veckan 23 – 27 maj 2016 arrangerade Höganäs kommun evenemanget Senior i Fokus/Tema – Hälsa och Livskvalitet med många aktiviteter utspridda inom kommunen, av vilka en sådan var Mässa i Tivolihuset tisdagen den 24 maj.

bild4a

Under eftermiddagstimmarna förekom då föredrag, mannekänguppvisning, sång-och musikuppträdande, mingel och kaffe med dopp. Flertalet lokala föreningar, då även Strokeföreningen Öresund, visade upp sig med egna informationsbord. Den rymliga lokalen var fullsatt. Här är Strokeföreningens informationsbord med fr.v. Helene, Annemarie och Alf.

Bild1a

Ett av veckans många dragplåster var programledaren i Sverige Radio, Bo Hagström, som med sin härliga skånska fängslade och gladde publiken i Tivolihuset med ett föredrag om mat med tyngdpunkt på matens allehanda betydelse annat är ”bukfylla”. Bo Hagström har varit  programledare för  Italieninspirerande TV-programmet Solens mat.

025-Austrian-Copper

Onsdagen den 25 maj visade Träffpunkten/Trygghetsboendet Brorsbacke sin verksamhet, varvid vi i Strokeföreningen var inbjudna att informera om Stroke.

bild5a

Här berättar Maj om Stroke inför en intresserad publik. Den intressanta föreläsningen kompletterades med fint bildmaterial.

bild6a

Här berättar vårt ordförandepar Alf och Annemarie om deras erfarenheter och upplevelser i samband med Stroke.
Efter vår information bjöds det på kaffe med dopp, och vi hade en trevlig fikastund med publiken.

bild7a

Trygghetsvärden på Brorsbacke, Addi, håller här upp en broschyr från vårt informationsbord, som för dagen placerats på Brorsbacke.