Internationella STROKE-dagen 2016.

Tisdagen den 10 maj 2016 uppmärksammades Internationella Strokedagen. För Strokeföreningen Öresund, som i tidigare år, med närvaro, information och föredrag på Helsingborgs lasarett.

foajen2016

Här står och sitter pigga och informationsberedda medlemmar. För den som är intresserad, finns på bordet flertalet broschyrer om Stroke och allehanda Strokerelaterad fakta.

karin J2016kkI lasarettets välfyllda hörsal berättade överläkaren Karin Johnsson om Stroke. Hennes breda kunskap och engagemang fängslade publiken. De engagerade åhörarna fick svar på sina frågor. Årets tema var ”STROKE har många ansikten”. Klicka på bilden ovan.

dhsok

Som i tidigare Strokedagar hedras vi även i år av, att DHS hjälpmedelsbutik närvarar. Lena och Birgitta visar och förklarar, hur de olika hjälpmedlen fungerar. För den behövande fanns möjlighet att handla på plats. Här ser vi en del av utbudet.

paula

Patientutbildningscentrum vid Helsingborgs lasarett(PUC) bidrar även i år med bred kunskap och god organisation, så att dagens arrangemang kan genomföras, bli informationsrikt och stimulerande. En av dess eldsjälar är Paula Trogen, här vid PUC:s informationsbord. Som synes på bordet, så ingår lasarettsbiblioteket i PUC.