Medlemsträff i Höganäs i april 2016.

”Skivor till kaffet” har blivit ett kärt och omtyckt mötestema vid Strokeföreningen Öresunds lokala grupper. Vår Höganäsgrupp träffas ju regelbundet  på Trygghetsboendet Brorsbacke. Sedan tidigare har då detta kära musikaliska tema samarrangerats med boendet. Till gott kaffe och smarriga bakverk spelas framför allt sextio-och sjuttiotalsmusik-och sång med illustration på stor bildskärm, och till varje enskild låt ställs en anslutande  fråga med tre svarsalternativ. Ett litet prisbord lockar de tävlande. Den vackra sången och musiken får flera åhörare att stämma in.

Måndagen den 11 april 2016 hade Strokeföreningen Öresunds Höganäsgrupp månatligt möte på Brorsbacke, och temat den här gången skulle bli just ”Skivor till kaffet”.

Majsancoolc

Här leder Maj från Strokeföreningen den musikaliska leken i den välfyllda lokalen.

josse1

Josefina Nilsson är äldreinformatör och anhörigsamordnare i Höganäs kommun.  Josefina ser här till, att vacker musik och sång med fin film-och bildåtergivning kommer den nöjda publiken till godo.

IMG_0022bb_flower-1381

Addi är trygghetsvärd på boendet och fixar gott kaffe med fina bakverk.

Vi tackar trion för en trevlig eftermiddag.