Skivor till kaffet i Höganäs november 2015.

alf2

Måndagen den 9 november 2015 hade Strokeföreningen Öresunds Höganäsgrupp sitt månatliga möte på Brors Backe. Temat skulle vara ”Skivor till kaffet”, som är en populär musikunderhållning med fika och nyttiga tankenötter. Vad passade då inte bättre än att njuta av den upplevelsen i sällskap med de boende i fastigheten, Trygghetsboendet Brors Backe, vilket vi med goda erfarenheter gjort tidigare. (Se hemsidan 3 november 2014 samt 9 februari 2015). Vår ordförande Alf Wallin önskade oss välkomna till en trevlig eftermiddag (bilden).

skivortillkaffet3

Stämningen var god, och flera i den välfyllda salen sjöng med och stämde in i femtio-sextio-och sjuttiotalslåtarna. Ja, det var härligt att se och höra engagemanget i publiken. Och glad blev man ju också av Jockmokks-Jokkes leende och sång i en av de tolv frågorna.

Strokeföreningens Maj och boendets Trygghetsvärd Addi fixade härligt eftermiddagskaffe med underhållning och tankeverksamhet.