Medlemsträff september 2015.

Bild1

Tisdagen den 8 september 2015 inleddes föreningsåret för Strokeföreningen Öresund/Nordvesten med gemensam måltid på Hamnkrogen i Höganäs. I trevlig lokal vid vacker strand-och hamnmiljö njöt vi höganäsare, ängelholmare och helsingborgare och av god mat, god stämning och trevligt samkväm.  Vår ordförande Alf Wallin gav också nyttig information. Vår medlem Lars Jolfson informerade om flertalet svårigheter, som handikappade möter i vardagen, och vikten av att påpeka dessa. Såsom felaktiga trottoarkanter eller trösklar att ”forcera”.

Bild3Bild2Här är god stämning

Bild5Restauranten är handikappvänlig, och det kan ju det här diplomet intyga.

Bild4

Vårt ordförandepar Alf- och Annemarie Wallin ägnar stor kraft åt att förbättra tillgängligheten i Höganäs kommun, vilket sker inom ramen för DHR. (De handikappades riksförbund). Bl.a. för handikappades badmöjligheter. Den här rampen med tillhörande badstol har vi att tacka Annemarie och Alf för. En rullbar och flytande badstol för handikappade körs ner och vänder helt om i kröken för vidare färd till bekväm vattennivå. Låg vattentemperatur och inget bad förpassade idag stolen till ett förråd. Här blickar Eva, Annemarie och Helene ner mot rampen. Helene har genom kunskap och erfarenhet bidragit till att förverkliga projektet. Byggnaden med den fönsterrika gaveln är Hamnkrogen.