Danmarksbesök på Jutan 2015

flag005flag005flag005

I juni 2014 besökte Strokes länsförening Skåne sin motsvarighet i Nordsjälland , ”Hjernesagen”, vilket framgår av reportage här i vår hemsida (”aktiviteter som varit i Öresund/juni 2014, utflykt till Danmark”).

Torsdagen den 7 maj 2015 återgäldades besöket med ett kärt återseende i föreningslokalen JUTAN i Helsingborg. Det blev en gemytlig och stämningsfull eftermiddag tillsammans med våra danska vänner från Hilleröd och med god mat till tonerna av härlig svenskvävd musik. Med kaffe och bakverk stärkte vi oss för Boulespel på anläggningens förstklassiga Boulebana.

bordettomt

Funktionärer från JUTAN svarade för ett förträffligt arrangemang. Se bara denna vackra och proffsiga dukning för oss och våra danska gäster.

IMG_6469aaa

Vår ordförande i Skånes länsförening Allan Hedlund och ”Hjernesagens” ordförande Lisbet Kragh hälsar välkomna.

vidbordet

God tvåspråkig stämning till den fina maten.

musik

En kär Christina Rundström spelar som vanligt njutbar musik.

boule1

Boulekunniga funktionärer från JUTAN ledde och instruerade Boulespelet. Det blev också en uppskattad landskamp mellan länderna.

boule2

Ibland gäller det millimeterna.

Ett hjärtligt tack för en trevlig eftermiddag.