Skivor till kaffet på Brorsbacke 2014

music-notes-clip-art-1sMåndagen den 3 november 2014 hade Strokeföreningen Öresunds Höganäsgrupp sitt månatliga möte i det hemtama Trygghetsboendet Brorsbacke i Höganäs. Mötet den här dagen skulle gå i musikens tecken genom konceptet ”Skivor till kaffet”. Vår ordförande Alf tillsammans med boendets trygghetsvärd Addi kläckte en idé. Varför inte vid det här tillfället öppna upp gruppen och till musikleken ansluta hela det omkringliggande trygghetsboendet. Sagt och gjort. I den stora och välfyllda samlingssalen serverades kaffe och Annemaries många hembakade härligheter. Och gamla goa låtar skulle vi njuta av.

kaffebild1

Här agerar Maj från vår förening och assisterad av Addi. Maj presenterar föreningen och instruerar om musikleken.

kaffebild2

Av den här bilden framgår det väl, att det är en frågetävling. Tipslappar och pennor delades ut. Tio bildillustrerade låtar, likt den här med Lasse Berghagen, spelades upp i sin helhet. Under tiden njöt vi av kaffestunden och musiken och försökte att lista ut det rätta svaret.

Tack för en mycket trevlig eftermiddag!